ID: 6187
Cadillac Sedan Deville 1978 Rood
€17.500,00
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Bij de aanblik van de auto sta je perplex van zijn groteske vormen. Alles is een factor langer, hoger, breder, dikker en meer glimmend dan bij autos die niet door Uncle Sam zijn gebouwd.
Als je bijvoorbeeld het portier opent, lijkt het of je de kluisdeur opent van de Nederlandse bank. Het metersbrede leder van het meubilair nodigt uit om een stel door Mega Big Macs uitgedijde billen van de bestuurder comfortabel plaats te bieden. De passagier zal heel wat Quarter Ponders moeten verorberen om niet meer te passen op de voorbank, want deze biedt plaats aan drie personen.
Zoals alles in deze auto wordt ook de voorbank elektrisch versteld. Als de contactsleutel wordt omgedraaid maakt de startmotor meer indruk dan een twee cilinder boxermotor van een lelijk eend. Zonder nukken zoeven vervolgens de acht cilinders op en neer onder de immense motorkap en daarbij een volume verplaatsend van 7.0 liter. Bijna onhoorbaar, als een elektrische golfkar laat de Cadillac zich in beweging zetten.
Forget it! Je kunt niet ongezien in een knalrode Amerikaanse slee van ver in de vijf meter over straat. Meer auto kan je haast niet kopen als je kijkt wat de open oppervlakte is om je heen. Genoeg ruimte om achter de voorbank lukraak wat surfboards te plaatsen. Zet dan wat muziek op van de Beach Boys, en je dag kan niet meer stuk!
Met de grijns van een postcodeloterij winnaar zit je achter het stuur. Het front van de auto is zo massaal dat Japanse Koektrommeltjes en Koreaans Playmobil waarvan ik de naam niet eens behoorlijk kan uitspreken, als angsthazen meteen wegvluchten. Daar komt nog bij dat de neus een hoeveelheid chroom bezit dat wanneer het zonlicht er op weerkaatst, ze in het ruimteveer verblind worden.
Deze Cadillac Deville is een duurzaamheidsfenomeen. Onderhouden met louter originele onderdelen verkeert de auto ook na ruim 40 jaar nog steeds in begerenswaardige staat. Het interieur is een voorzichtige evolutie, volledig schade vrij (Ook onder het tapijtje op het dashboard) en cosmetisch nagenoeg vlekkeloos.
Het chassis, de technische onderdelen zoals motor en automatische versnellingsbak, het is klaar voor een eindspurt van nog eens 40 jaar.
De bandjes, de uitlaat, de radiateur en slangen, de bobine en elektronische regelaar, de verdeelkap, bougiekabels en bougies én de accu, het is allemaal recent vernieuwt: Kan ook makkelijk want het kost in Amerika de spreekwoordelijke drol.
Oeps Ik vergeet de EGR klep, de benzinepomp, de voorste en achterste schokdempers en achterste veren én de vacuümslangen, want ook deze zijn nieuw.
Ook de ruitenwisser motor is nieuw en de ruitenwissers ook. De remmen en de carburateur zijn gereviseerd, en alle sappen en filters zijn vervangen. Kortom, te koop een therapeutisch rijdend en vlekkeloze Cadillac Deville met APK tot 19 oktober 2019.
P.S
Its size, glitter, and glamour that matters! uw centjes aan de gemeente of rijksoverheid weggeven kan altijd nog: Kortom, het hele jaar door overal in Nederland belastingvrij rijden én "Milieu zone" vriendelijk.
En voor wat betreft die door belastingheffing altijd te dure auto verzekering: zelf betaal ik net zes. Jawel mensen Zes euros per maand. Ga daar maar is een Japans friemeltje voor verzekeren.
Inruil voorstellen zijn niet welkom. Nou vooruit dan: voor het navolgende merk/type gaat mijn hartje sneller kloppen.
Een Citroen Traction Avant (De Jaren 1950 tot 1955).
Bezitters van een dergelijke auto mogen mij ten alle tijden benaderen met een voorstel.
Als je bijvoorbeeld het portier opent, lijkt het of je de kluisdeur opent van de Nederlandse bank. Het metersbrede leder van het meubilair nodigt uit om een stel door Mega Big Macs uitgedijde billen van de bestuurder comfortabel plaats te bieden. De passagier zal heel wat Quarter Ponders moeten verorberen om niet meer te passen op de voorbank, want deze biedt plaats aan drie personen.
Zoals alles in deze auto wordt ook de voorbank elektrisch versteld. Als de contactsleutel wordt omgedraaid maakt de startmotor meer indruk dan een twee cilinder boxermotor van een lelijk eend. Zonder nukken zoeven vervolgens de acht cilinders op en neer onder de immense motorkap en daarbij een volume verplaatsend van 7.0 liter. Bijna onhoorbaar, als een elektrische golfkar laat de Cadillac zich in beweging zetten.
Forget it! Je kunt niet ongezien in een knalrode Amerikaanse slee van ver in de vijf meter over straat. Meer auto kan je haast niet kopen als je kijkt wat de open oppervlakte is om je heen. Genoeg ruimte om achter de voorbank lukraak wat surfboards te plaatsen. Zet dan wat muziek op van de Beach Boys, en je dag kan niet meer stuk!
Met de grijns van een postcodeloterij winnaar zit je achter het stuur. Het front van de auto is zo massaal dat Japanse Koektrommeltjes en Koreaans Playmobil waarvan ik de naam niet eens behoorlijk kan uitspreken, als angsthazen meteen wegvluchten. Daar komt nog bij dat de neus een hoeveelheid chroom bezit dat wanneer het zonlicht er op weerkaatst, ze in het ruimteveer verblind worden.
Deze Cadillac Deville is een duurzaamheidsfenomeen. Onderhouden met louter originele onderdelen verkeert de auto ook na ruim 40 jaar nog steeds in begerenswaardige staat. Het interieur is een voorzichtige evolutie, volledig schade vrij (Ook onder het tapijtje op het dashboard) en cosmetisch nagenoeg vlekkeloos.
Het chassis, de technische onderdelen zoals motor en automatische versnellingsbak, het is klaar voor een eindspurt van nog eens 40 jaar.
De bandjes, de uitlaat, de radiateur en slangen, de bobine en elektronische regelaar, de verdeelkap, bougiekabels en bougies én de accu, het is allemaal recent vernieuwt: Kan ook makkelijk want het kost in Amerika de spreekwoordelijke drol.
Oeps Ik vergeet de EGR klep, de benzinepomp, de voorste en achterste schokdempers en achterste veren én de vacuümslangen, want ook deze zijn nieuw.
Ook de ruitenwisser motor is nieuw en de ruitenwissers ook. De remmen en de carburateur zijn gereviseerd, en alle sappen en filters zijn vervangen. Kortom, te koop een therapeutisch rijdend en vlekkeloze Cadillac Deville met APK tot 19 oktober 2019.
P.S
Its size, glitter, and glamour that matters! uw centjes aan de gemeente of rijksoverheid weggeven kan altijd nog: Kortom, het hele jaar door overal in Nederland belastingvrij rijden én "Milieu zone" vriendelijk.
En voor wat betreft die door belastingheffing altijd te dure auto verzekering: zelf betaal ik net zes. Jawel mensen Zes euros per maand. Ga daar maar is een Japans friemeltje voor verzekeren.
Inruil voorstellen zijn niet welkom. Nou vooruit dan: voor het navolgende merk/type gaat mijn hartje sneller kloppen.
Een Citroen Traction Avant (De Jaren 1950 tot 1955).
Bezitters van een dergelijke auto mogen mij ten alle tijden benaderen met een voorstel.